Colourfestival en weekendje Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Boekhorst - WaarBenJij.nu Colourfestival en weekendje Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Boekhorst - WaarBenJij.nu

Colourfestival en weekendje Stellenbosch

Blijf op de hoogte en volg Danielle

31 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn tweede inhaalslag begint nu toch maar, heb me er namelijk jammer genoeg niet aan kunnen houden vorige week om een nieuwe blog te updaten..
Ik zal beginnen waar ik bij mijn vorige blog geëindigd ben en dat is het Holi Colour festival van vorige week zaterdag. Hier zijn we om een uur of twee smiddags heen gegaan en tot onze verbazing bleek het midden in de stad te zijn. Ze hadden een heel groot plein afgezet met verschillende podia. Bij binnenkomst kregen we onze zakjes met gekleurde poeder, deze hebben we al snel over elkaar geleegd met creatieve en kleurige resultaten(: Het is samengevat een hele leuke middag en avond geworden totdat ik er rond een uur of 11 achter kwam dat mijn tasje openstond.. En jawel, waar Kaapstad goed bekend om staat, was mijn mobiel verdwenen. Na wat wanhopige pogingen van mij en mijn omstanders om m nog te vinden en te bellen, had ik t maar opgegeven. Dit was dus jammer genoeg niet zo’n leuke afsluiting en we zijn ook niet lang meer gebleven. Op zondag ben ik met 4 andere huisgenoten naar Shimmy’s geweest. Dit is een luxe beachclub met veel decadente mensen. Ze hebben hele mooie doorzichtige zwembaden boven de grond en heerlijke lounge banken. Hier hebben we onze kater van de dag ervoor uitgezeten en heerlijke pizza met cocktails op! Eind van de middag hadden we het alweer gezien en zijn we door gereden naar mijn favo strand: Campsbay. De terugrit naar huis was wat spannender, omdat we met een oude beetle gingen en de tank bijna leeg was. Toen we eindelijk een benzine station gevonden hadden bleek deze niet de goede benzine voor die auto te verkopen.. Na twee andere stations geprobeerd te hebben, kwamen we er een (in een gezellige achterbuurt) tegen die het wel verkocht!
Op maandag zijn we begonnen met een grote vergadering met alle managers in de Groote Schuur om de start van de trainingen in te luiden. Eind van de ochtend mochten we namelijk aan de chirurgie unit de eerste training geven. Hiervoor hadden we het internet café in het ziekenhuis geboekt. Van tevoren zijn Simone en ik nog met de manager de afdelingen opgegaan om de verpleegkundigen te herinneren aan de training. Wat alleen niet zo leuk was dat we onderweg door de gangen van het ziekenhuis wel een stuk of vijf gigantische kakkerlakken tegen kwamen.. Ondertussen had Twan de computers al opgestart en waren we even later klaar om aan de training te beginnen. Na ons voorstel rondje en introductie met het programma begon het eerste moeilijke karwei: iedereen laten inloggen. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan en nam daarom al bijna de helft van de les in beslag. Niet elke verpleegkundige kan evengoed spellen of snapte de inlog naam niet.. Gelukkig kon na een tijdje iedereen aan de slag, maar was er nog wel veel sturing nodig. In de middag hadden we nog een bespreking met onze contactpersoon van school en toen was de dag al bijna weer voorbij! Ik ben namelijk vroeg naar bed gegaan, want dinsdag ben ik om half 7 de Tafelberg gaan beklimmen. Het was heerlijk rustig en we konden nog net de zon half op zien komen onderweg. Na boven de berg nog hebben verkend zijn we weer naar beneden geklommen, want smiddags moest ik weer les geven in het ziekenhuis. De rest van de week bestonden de dagen ook uit les geven in het ziekenhuis en dus heeeeel veel uitleggen.
Gelukkig waren we op vrijdag aan het eind van de ochtend klaar en zijn we naar Stellenbosch gegaan! Ik had namelijk met Antoine en Simone een weekendje weg geboekt, zodat we even tot rust konden komen van ons chaotische huis. Vrijdag middag waren we bij het hotel in een plaatsje in de buurt van Stellenbosch aangekomen. Hier troffen we een ouderwetse lodge aan met een gedateerde, maar gezellige kamer. Vanuit hier zijn we naar Stellenbosch vertrokken om het stadje alvast te verkennen. Het staat bekend om zijn wijnproeverijen, de universiteit en mooie natuur. Als eerste hebben we wat gewinkeld en vervolgens een leuk restaurantje opgezocht. Hier hebben we wat typisch Afrikaanse gerechten op zoals het heerlijke malva pudding toetje! Na nog wat na te hebben geborreld zijn we naar huis gegaan en op tijd gaan slapen, want de volgende dag moesten we om 9 uur de fiets zitten voor een wijntour. Echter is er niet heel veel van slapen gekomen, omdat Antoine ’s nachts al zijn maaginhoud eruit gooide. Gelukkig werden we de volgende ochtend wakker en konden we aanschuiven bij een heerlijk ontbijt. We zijn met zijn alleen gaan mountainbiken, dit hadden we van tevoren al gereserveerd. We werden namelijk geleid door een gids door de oude delen van Stellenbosch en hebben ook twee wijnproeverijen gedaan. Bij onze tour was ook nog een Sweeds echtpaar, dit waren wel echte wijnliefhebbers! De tour was heel erg mooi, omdat je veel tussen de bergen reed en zo een mooi uitzicht had op alle wijnvelden. De eerste wijnproeverij was in een soort vallei omringd door water. We gingen over een bruggetje naar een eilandje waar een grote hut opstond en waar we wijn gingen proeven. Ik wist dat ik al niet zo’n grote wijn fan was, maar nu weet ik het wel heel erg zeker. We zaten al om half 11 ’s ochtends aan de eerste wijn en dit maakte het er ook niet beter op. Gelukkig hadden ze om te beginnen witte zoete wijn, wat nog wel goed te doen was. Van al die rode wijnen heb ik een slokje op, maar dit ging al weer snel in het uitspuug emmertje. De tweede boerderij die we bezochten was wel erg leuk en lekker, omdat hier chocolade bij zat! Bij elke wijn lag een smaakje chocolade, wat in combinatie met elkaar wel erg lekker was. Afsluitend kregen we nog een tour door de wijnkelder en daarna begonnen we aan de terugweg. Om 2 uur waren we ongeveer klaar en zijn we nog snel doorgereden naar een bekende markt. Jammer genoeg sluiten de markten hier rond deze tijd al, maar gelukkig konden we nog wel lekker een hapje eten. Eind middag zijn we teruggegaan naar Stellenbosch en zijn we nog naar een soort natuur reservaat geweest (meer een groot park). Je had hier een prachtig uitzicht op de bergen en we hebben nog wat uitgerust in het gras. Hierna zijn we naar het terras gegaan en hebben we avond gegeten.
De volgende dag hadden we weer een lekkere English breakfast en zijn we richting Frenschhoek gereden. Ik had de dag van tevoren al uitgezocht welke hike route ik kon gaan lopen. Er bleek een heel mooi en groot reservaat in de buurt te zitten. De rest had hier niet echt zin in, dus ben ik zelf op pad geweest. Echter wou de vrouw bij de toeristenbureau me geen toegang verkopen voor het reservaat, omdat ik alleen ging. Ik moest maar naar de ingang van het reservaat rijden en kijken of ik met een ranger mee kon. Zo gezegd, zo gedaan. Toen we aankwamen stond er een man bij het hek die me wel erg raar aankeek toen ik vroeg of ik een kaartje kon kopen en met een ranger mee moest. Hij zag het probleem niet en volgens hem was het ook onmogelijk te verdwalen. Hier had hij niet altijd even gelijk in, maar de tocht was echt prachtig. Ik heb twee wandelingen gedaan, een richting de achterkant van de berg en eentje naar boven. In totaal ben ik maar acht mensen tegengekomen denk ik, waarvan een groepje Zuid-Afrikanen waar ik nog wat wandel verhalen mee heb uitgewisseld. Na vijf uur gewandeld te hebben ben ik weer opgehaald en zijn we nog even door Frenschhoek gelopen en hebben we een lekkere Italiaanse salade op.
Dit was denk ik wel weer een lang genoeg verslag voor nu en door wat wifi problemen in mijn huis is het er ook nu pas van gekomen om het te posten. Deze week kunnen jullie daarom sowieso (en nu écht) nog een weekverslag lezen over mijn belevenissen van vorige week(:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 5413

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Juni 2015

Stage Kaapstad

Landen bezocht: