Aankomst - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Boekhorst - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Boekhorst - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Danielle

11 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Goedemorgen! Heb net mijn eerste nachtje in Kaapstad geslapen en ben weer fris en fruitig wakker geworden. Ik ben gisteren middag met Floortje en Marleen na een ongeveer 24 uur reizen aangekomen in ons studentenhuis. We zijn via Istanbul gevlogen en moesten hier dus overstappen. We zaten twee keer niet in een al te ruim vliegtuig, maar ik heb het geluk dat ik bijna overal in slaap kan vallen.
We werden door een vriendin van Floortje van het vliegveld opgepikt. Het was maar een ritje van 10 minuten naar Kaapstad, maar bijna het eerste wat we zagen waren alle sloppenwijken langs de weg. Hierdoor besef je, je gelijk dat je in Afrika bent en het overgrote deel in deze zelfgemaakte huisjes woont. We zagen ook al snel de grote bergen die om Kaapstad heen liggen, waaronder de Tafelberg. Dit was wel een mooi gezicht. Ik vond het alleen wel gek dat we ook links reden, ik denk dat ik hier zelf echt heel erg aan moet wennen (ook omdat ze hier als gekken rijden).

Het studentenhuis ziet er mooi uit en zit helemaal vol. Er is dus altijd wel iemand thuis en we zitten maar met 3 niet-Nederlandse of Vlaamse mensen. Dus heb nog niet echt aan mijn Engels kunnen oefenen! Ik heb een kamertje op de eerste verdieping bij mijn 2 groepsgenootjes Simone en Antoine met wie ik het project ga uitvoeren. De kamer is best ruim en gelukkig passen al mijn kleren in de kasten. Toen ik mijn koffer uitpakte zag ik gelijk alweer dat ik iets teveel kleren bij had, dus zal ik de helft hier maar moeten achterlaten als ik nieuwe aankopen mee wil nemen (niet dat ik dat zo erg vind). Verder hoorde ik gelijk al dat we bijna elke dag prepaid stroom moeten kopen in de supermarkt. Je krijgt hier dan een code en dit voer je in in een meterkast en dan werkt de stroom weer. Verder staan er in de keuken maar 3 koelkasten voor 17 mensen, wat dus niet echt veel is. We hebben wel een gezellige open keuken die gelijk grenst aan de woonkamer. Hier staat een grote hoekbank en er is nog een kamer met een pooltafel. Er zijn in totaal 4 ruime badkamers, dus hier heb ik bij aankomst gelijk maar gebruik van gemaakt.

Toen we wat waren gesetteld en al een aantal kamergenoten hadden ontmoet (de helft kende ik al omdat we met 10 Avans studenten hier zitten), ben ik eerst met Marleen, Floortje en haar vriendin naar een winkelcentrum gegaan om een simkaart te kopen en alvast wat boodschappen in te slaan. Ik merkte gelijk al dat ze hier echt sloom zijn en alles op hun gemak doen. Hier zal ik dus echt aan moeten wennen haha. Verder wordt hier ook bijna alles voor je gedaan, zoals het inpakken van boodschappen, groente/fruit wegen en zelfs tanken. Vanuit het winkelcentrum zijn we terug naar huis gegaan en hebben we de rest van onze huisgenoten ontmoet.

In de avond ben ik met Floortje en Marleen bij een Mexicaan in de straat gaan eten. Dit was super lekker, maar ook wel erg veel. We hadden een klein portie, maar dit was al meer dan normaal. Je zag ook dat de meeste gasten hun eten lieten inpakken en mee naar huis namen. Heb nu al gezien dat uit eten gaan hier heel weinig kost en de drankjes ook.
Toen we naar huis liepen was het al iets van 10 uur en dus ook erg donker. Ik was blij dat we niet ver naar huis hoefde te lopen, want met al die verhalen die ik van tevoren had gehoord voelde ik me niet super veilig. Er lopen hier ook wel veel mannen in hun eentje wat rond te dolen, dus ik snap wel dat je hier niet alleen even leuk in de avond naar een bar kan lopen. Thuis hebben we niet heel veel meer gedaan en ben op tijd gaan slapen. Heb het vannacht alleen wel super warm gehad, maar in de ochtend koelde het gelukkig met mijn raam open al af. Vandaag al lekker kunnen uitslapen en denk dat het nu wel tijd is voor een ontbijtje! Hierna ga ik met Simone en Antoine de stad verkennen, dus dit lezen jullie ook snel. Zal dan ook wel wat foto's maken, want daar ben ik nu nog niet echt aan toegekomen.

  • 11 Februari 2015 - 12:16

    Fiona:

    Hoi Danielle!
    Wij vroegen ons thuis al af wanneer je naar Zuid-Afrika zou vertrekken maar ik lees dat je veilig bent aangekomen. Kaapstad is echt een hele mooie stad (het was voor mij mijn eind bestemming na een rondreis door Zuid-Afrika) met inderdaad veel verschillende soorten wijken. Tip: als je een vrije middag hebt, probeer dan een professionele gids te regelen die jullie een rondleiding wil geven door een Township. Dat is echt een hele bizarre ervaring. Ik wens je heel veel plezier in deze mooie stad en ik ga je blogs zeker volgen! Ik ben benieuwd naar je foto's! Groetjes, Fiona

  • 11 Februari 2015 - 13:35

    Rienke Van Waversveld:

    Hoi Danielle,
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Leuk om te lezen wat je zoal gedaan hebt.
    Geniet van deze maanden!
    Groetjes Rienke

  • 12 Februari 2015 - 18:55

    Dieneke :

    Hey daan, ik had eergisteren al een reactie achtergelaten, maar dat is verkeerd gedaan. Leuk om te lezen. fijne vakantie nog even en succes maandag! Ik heb mijn toetsen gehaald btw:D:D

  • 13 Februari 2015 - 19:59

    Petra Van 't Zelfde:

    Hoi Danielle,
    Wat leuk een blog! Ik ga je verhalen zeker lezen!Fijn dat de reis goed is gegaan.
    Een fijne tijd toegewenst in Kaapstad.

    Groetjes van je buuf

  • 14 Februari 2015 - 10:22

    Riky:

    Hoi Danielle nu je hebt niet stil gezeten na aankomst. Geniet nog maar even van je vrije tijd voor je aan de slag moet. Dat gaat waarschijnlijk niet in zo'n tempo als in Nederland dat heb je al gemerkt. Zo geniet van je tijd daar en tot later
    Groetjes Jos en Riky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 5433

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Juni 2015

Stage Kaapstad

Landen bezocht: