Eerste dagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Boekhorst - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Boekhorst - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Danielle

12 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier weer even een korte update over de eerste dagen en indrukken die ik hier in Kaapstad heb opgedaan. Gister hebben we een heerlijke strand dag gehad op Campsbay met Simone, Antoine, Yvonne en Sanne (fysio studenten). Tegen alle waarschuwingen in zijn we de heenreis met een wit lokaal busje gegaan. We konden namelijk geen taxi vinden en wouden heel erg graag naar het strand. Op zich ging de rit best goed, maar snap dat ze zeggen dat het op eigen risico is. De deur gaat rijdend gewoon open en ze letten niet zo goed op de verkeersregels. We werden alleen in de stad afgezet terwijl we dachten dat deze vriendelijke chauffeur ons naar het strand ging brengen. Er waren echter geen busjes die zover reden en dus moesten we overstappen. Deze overstap was op een gigantische parkeerplaats met honderden witte busjes. Hier zag je wel dat het meer voor de lokale mensen was, maar met mijn tas tussen mijn armen geklemd kwamen we bij het goede busje aan. Deze bracht ons via een prachtige route langs de kust naar Campsbay. Hier heb je een mooie boulevard met als achtergrond de tafelberg en Lions head. En natuurlijk de zee! We hebben zelfs nog gezwommen, alleen durfde ik niet te ver door mijn haaien fobie. De golven waren ook best hoog, zodat je soms werd meegesleurd naar het strand.

Na een middagje op het strand hebben we besloten om sushi te eten. Hier heb ik voor het eerst de deep fried sushi op, ik weet niet hoe ze het precies maken maar het was echt goddelijk. Ik heb gelijk geleerd wat eetsmakelijk in het Afrikaans is: geniet die kost. Na het eten begonnen we aan onze reis terug. We dachten dat het handig was om een taxi aan te houden, maar dit bleek toch niet zo comfortabel te zijn als we dachten.. We hebben ons met zijn vijven in een kleine taxi gepropt, met zijn drieën op de achterbank en de vierde mocht bovenop ons liggen. De Afrikaanse muziek stond keihard aan en de chauffeur liet onder het rijden door nog eens zijn dans moves zien. Ik heb tijdens deze rit ook gelijk gezien dat de treinen hier met de deuren open rijden, dus denk toch dat het wel handig is als we van de week een eigen auto gaan huren.. We hoorde ook dat vandaag de president naar de stad komt en dit was gisteren ook al duidelijk te zien door alle soldaten en politiemensen die alle straten bezetten. Toch wel vreemd om allemaal Afrikanen met geweren en auto's om je heen te zien. In de avond zijn we gezellig thuis gebleven, want ik had ook enorme hoofdpijn, waarschijnlijk van heel de dag in de brandende zon liggen.

Vanochtend had ik met Simone en Antoine afgesproken om 8 uur op te staan en daarna lekker te gaan hardlopen! Van andere huisgenoten hadden we gehoord dat er een park in de buurt is met grote velden waar je prima kunt sporten. Alleen voordat we vertrokken waren was het 9 uur en was de zon al best hard aan het schijnen. Maar dit hielt ons niet tegen en vol goede moet vertrokken we naar het sportveld. Hier hebben we rondjes gerend en afgewisseld met oefeningen. Het was even wennen om in de zon te rennen, vandaar dat wij denk ik de enige in heel het park waren die dit deden. Dit begreep ik ook wel toen een toekijkende man zei dat we wel met een ''hard ass workout'' bezig waren. Ik voel me nu weer heerlijk en denk dat ik dit wel vaker ga doen! Alleen een beetje jammer dat ik net onder een lullig straaltje koud water moest douchen. Blijkbaar zijn ze met de geiser bezig en nu is het water helemaal afgesloten. Jammer, dan moet de afwas nog maar even wachten beneden. We hebben hier trouwens wel een schoonmaakster en die komt 6(!) keer per week. Volgens mij is ze hier echt elke dag aan het dweilen en ruimt ze soms ook onze afwas en zooi op. Gelukkig is het hier dus wel schoon(:

We gaan straks nog even kijken wat we vanmiddag gaan ondernemen. We hoeven namelijk pas maandag echt te beginnen met ons project in de Grote Schuur, dus kunnen nog even van onze vrije tijd genieten! Voor die tijd moeten we nog wel een presentatie in elkaar knutselen, maar dat komt nog wel. Morgen gaan we waarschijnlijk met zo'n toeristen bus langs de kust touren, want vandaag is dat niet te doen met de komst van de president.
Tot zover mijn verhaal, doei doei.

  • 13 Februari 2015 - 19:52

    Fiona:

    Zo te lezen vermaak je je prima daar! Leuk taaltje is het Afrikaans he?! En heb je al Bobotie op? Groetjes! Fiona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 5431

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Juni 2015

Stage Kaapstad

Landen bezocht: